torsdag 26 mars 2009

Träningsvärk och annat smått&gott

Idag har jag träningsvärk i princip över allt, särskilt i mina lats, känns underbart!! :-D Lyckades dessutom genomföra ett helt ok benpass ikväll - med tanke på att förutsättningarna inte var optimala. Jag var dock rätt seg eftersom det blev en sen kväll med grannarna igår. Vi gick ner till den lokala krogen för att fira att Freddan flyttar ihop med sin tjej och det blev väl ett glas (eller två) för mycket... Men det var himla trevligt, så det var det värt! När vi kom hem gick vi först upp till mig en stund, sen kom vi på den briljanta idén att låta Flisan gå ner till Robban för att se hur han bor. Hon har försökt smita ut och följa efter honom nästan varenda gång han kommer upp och hälsar på oss, så vi tänkte låta henne stilla sin nyfikenhet över var han försvinner varje kväll när han går ut genom dörren. Det var en mycket uppskattad utflykt, och nu verkar faktiskt den värsta nyfikenheten lagt sig oxå. Hon har inte sprungit till dörren en enda gång idag och försök tränga sig ut. (Flisan mår förresten bra nu. Hennes magproblem var bara förstoppning och nu fungerar allt som det ska igen, skönt!)



Nej, nu är det dags att krypa ner i sängen tillsammans med Barak Obama. Himla skön snubbe det...! ;-) Fast det j-a PUCKOT som översatt honom till svenska borde fan pryglas offentligt - det här är den värsta översättning jag någonsin sett av en engelsk bok, och då tar jag även in Åke Ohlmarks vedervärdiga slakt av Tolkiens Ringen Triologi!! (Ok, i ärlighetens namn kanske Åke är snäppet värre än den här pajasen, men honom kan man ju iaf garva åt...!) Nä, läs ALDRIG den svenska översättningen av Obamas bok "Min far hade en dröm", läs den för guds skull på engelska!!! Men framför allt: LÄS DEN! :-)

2 kommentarer:

  1. Låter ändå ostabilt att låta Flisan följa efter Robban. Tänkte du verkligen igenom alla troliga och otroliga saker som skulle kunna ha hänt?

    SvaraRadera
  2. Haha, men Andreas - jag var ju med dom hela tiden...!!

    SvaraRadera