torsdag 26 mars 2009

Komamätt...

Begreppet komamätt har fått en helt ny innebörd. Jag och Hannah var på en "after work" på Ljunggrens ikväll och deras mat är så kriminellt god att jag helt enkelt inte kunde sluta äta!! :-P Jag bara fortsatte och fortsatte proppa i mig av spicy tuna, vårrullar, edamame och som kronan på verket vardera en kola paj och en friterad glassportion med nåt slags banan-choklad fondant, hysteriskt gott...! Måste ha fått i mig en hel veckas kaloribehov i en enda sittning. Senast jag var så här skrämmande proppmätt var när jag fyllde tolv år och hade födelsedagskalas och råkade äta tårta och godsaker tills det bokstavligen kom ut - om inte genom öronen så iaf samma väg det kom in - bara för att en kvart senare gladeligen sluka en pizza...!! (Det här var långt innan man hört talas om saker som matmissbruk och bullemi, och i mitt fall var bullemin hur som helst synnerligen falsk eftersom jag ju grämde mig som attans över att jag "slösat" allt det goda genom att äta så jag kräktes, haha!) Ikväll var jag inte långt ifrån att upprepa min barndoms trauma. Men som sagt, ibland är det värt det och ikväll var det det! Dessutom ska jag bli "tjock&stark" igen, så det känns som jag är på rätt spår...! ;-)

Måste bara tipsa om en hur j-a bra låt som helst innan jag återgår till komastadiet på soffan. Det här kommer bli årets hit, det är jag säker på!! Lyssna på texten, fullkomligt GENIAL!! :-D

http://www.cbms.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar