tisdag 10 mars 2009

30 meter hår på ett dygn...! :-O

Ok, lika bra att ta tjuren vid hornen å ta tag i garderobsutrensningen nu på en gång. Om inte jag gör det lär väl ingen annan göra det åt mig - knappast katten i alla fall. (Även om jag vet att hon självklart kommer hjälpa till på sitt eget lilla vis...!) Har genomfört ännu ett skapligt träningpass på gymmet ikväll - om jag bara kunde bli av med den här fruktansvärda kolhydratscravingen oxå skulle allt va på topp. Nåja, det får väl ta sin lilla tid...









Idag var en väldigt lugn dag på jobbet. Inga polisutryckningar och kollegan är ledig. Klippte en av mina absoluta favvo kunder, Teo. Han går i trean nu (tror jag) och han har alltid såna intressanta funderingar...! Idag påstod han med bestämdhet att han sett en film i skolan där dom sa att håret växer 30m per dygn. Jag tyckte det lät väldigt, väldigt mycket och undrade om han druckit nåt konstigt te när han såg filmen - vi hade nämligen en stund innan diskuterat favorit teer. Han skrattade och sa att det hade han inte alls gjort, och han hade inte drömt heller. Till slut kom han på - efter att ha funderat ett tag - att dom nog kanske hade sagt att håret växte 1cm på 30 dygn istället. Det tyckte jag lät mer bekant. Nåja, det här bevisar väl bara att det inte är så lätt att hålla reda på detaljerna i alla lägen, hahaha...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar