måndag 9 mars 2009

Det händer i alla fall grejer...!

Jaha, så var det då dags igen. För tredje gången på väldigt kort tid slirar en piketbuss i full utryckning in framför salongen. (Det var polispådrag i lördags oxå, nån dårfink hade visst barrikaderat sig i källaren till vår byggnad, men då var jag inte på plats så jag kan tyvärr inte ge någon ögonvittnesskildring av det.) Den här gången var det en skum typ i en minst lika skum bil som var föremål för en polisjakt som fick ett abrupt slut utanför vår salong. Vi ligger vid en korsning där vägen övergår att bli enkelriktad och precis här fick han som blev jagad möte och var tvungen gira undan upp på trottoaren varpå han försökte göra en u-sväng för att ta sig förbi polisen. Det gick så där kan man säga... Piketbussen skar av hans flyktväg, och sen var han fast - alldeles utanför fönstret till vår lilla salong! Snubben blev handcuffad, muddrad och slutligen inslängd i bussen medans hans bil genomsöktes noggrant. Tydligen hittade dom något av intresse för dom beslagtog minst en hans väskor vad jag kunde se. Min kund påpekade att det minsann händer grejer när man klipper sig hos oss och jag sa att det där var vardagsmat - det är ALLTID action på vår "lugna gata"! Jag berättade för henne om incidenterna från förra veckan och hon höll med om att det verkade vara mer drama i kvarteret än man kan tro vid en första anblick.

På tal om silvergruvor i Afrika: Nu har jag ÄNTLIGEN kommit igång med träningen igen efter diverse uppehåll för resor och sjukdom. Jag var på gymmet ikväll, för första gången på drygt tre veckor, och det kändes underbart! Det gick givetvis inte helt lysande men det gick ändå över förväntan. Ser framemot en rejäl träningsvärk i rygg och baksida axlar imorn. Hade tänkt införa en striktare träningsdiet från och med nu oxå, med enbart EN "fuskdag" i veckan, men det sket sig redan när jag kom hem... Jag råkade som av en slump hitta min godispåse från i lördags, och nu sitter jag här framför datorn och skriver samtidigt som jag snaskar i mig sötsaker. Jag kom nämligen på att jag faktiskt fortfarande äter penicillin för min bronkit. Och så länge man äter penicillin är man ju sjuk. Och när man är sjuk är det faktiskt synd om en. Och när det är synd om en FÅR man ju äta godis! På så sätt klarar jag mig undan "lördagsgodis-regeln" med (hyfsat) gott samvete...! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar