fredag 6 mars 2009

Mycket märkliga människor...!!

Igår var en arbetsdag likt alla andra - ända fram till runt halv fem tiden då jag och min kund observerade en mycket märklig man utan byxor, men med ett blått skoskydd på huvudet, en bit längre ner på gatan. Han ägnade en lång stund åt vad som såg ut att vara en mycket omsorgsfull utsmyckning av en parkerad bil, men när jag lite senare promenerade förbi platsen där han gett utlopp för sitt skapande såg jag istället en extremt udda och kreativ konstinstalation bestående av bland annat diverse klädesplagg, grenar, lappar/teckningar samt en brun läder portfölj i en stor "byggbag" full av grus och annat byggbråte. Jag vet ännu inte om det här var nåt slags dolda-kameran-inslag eller om det verkligen var en missförstådd konstnär som rockade lös på gatan en vanlig onsdags eftermiddag, men oavsett så tycker jag det var ett annorlunda och roligt inslag i vardagen! :-)



Idag var oxå en helt vanlig dag på jobbet - ända fram till att en skogstokig grannkvinna kom in på salongen och gapade och skrek att min kollega hade hällt (falu?) rödfärg i huvudet på henne och därmed förstört hennes hår så till den milda grad att hon varit tvungen att lägga in sig på sjukhus, o s v, o s v... Nu ville hon ha pengarna tillbaka. Omedelbart. Kontant! (Allt det här med rödfärgen skulle dessutom ha hänt för snart tre månader sedan.) Det märkliga i kråksången är att vi sett samma kvinna hejandes glatt på oss, frågandes om vi kunde göra henne diverse tjänster hit och dit (som anmärkningsvärt nog ofta innefattade nåt slags gratis hårvård) ända fram till för ungefär en vecka sedan - när hon för första gången stormade in på salongen med dessa absurda beskyllningar. För övrigt ungefär samtidigt som hennes hyra skulle ha varit betald (hon är arbetslös sedan många år tillbaka och har aldrig några pengar). Innan det hade hon inga som helst problem med varken frisyren eller oss. Och det var inte heller nåt större fel på vare sig hennes hälsa eller hårbotten...! MYCKET märkligt sammanträffande!!! :-O





Vad som hände sedan förtäljer jag om vid ett annat tillfälle. Jag fick precis syn på mat-& sovklockan och insåg att det är waaaaaaay past min bedtime...! Därför säger jag natti natt för ikväll och på återhörande! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar