torsdag 2 juni 2011

Tänk om man faktisk SKULLE börja blogga på riktigt...

Med tanke på den uppsjö av oändligt innehållslösa människor, med oändligt meningslösa liv som bloggar om allehanda oändligt ointressanta saker så kan väl även jag börja blogga på riktigt?? För i mitt liv HÄNDER det ju faktiskt saker! (Och då menar jag inte saker som: "åh, idag köpte jag en ny kajalpenna.....WOOOOOW!!", utan real-life-drama!)

Vi kan väl börja med en liten re-cap:

Sist jag skrev var alltså i december 2009 och jag hade precis blivit indragen i Tiger Woods-härvan. Sedan passerade 2010 0ch nu är vi mitt i 2011 - som framgått är jag inte direkt den mest dedikerade av bloggare, hahaha...! Om man ska sammanfatta 2010 så började året med att jag hyrde ut salongen och lägenheten, flyttade till Malmö och bodde där i några månader i väntan på att jag skulle kunna ta mig iväg till USA och starta upp en ny salong tillsammans med några väninnor i LA. Som vanligt när jag får för mig att jag ska göra nåt så blir jag väldigt ivrig och vill att allt ska ske NU! NU! NU! och jag tog mig inte tid att leta rätt på lämpliga efterträdare att ta över vare sig mitt företag eller lägenheten utan råkade av bara farten leja ut alltihop till en dumsnål kommunist och en makalöst korkad liten bimbo. BIG MISTAKE!!! :-O Det slutade med att den dumsnåla kommunisten helt sonika sket i att betala produktlagret hon köpt upp av mig plus några månadshyror för salongen. Vidare stal hon hela mitt kundregister när jag kickade ut henne och, självklart, eftersom jag hyrde ut lägenheten till henne bröt hon naturligtvis alla förhållningsregler även där. Den urblåsta lilla bimbon sket oxå hon i att betala sina sista stolshyror med motiveringen: "vaddå, men jag jobbar ju inte på salongen längre??". Jag försökte förklara att om man skriver på ett kontrakt med tre månaders uppsägningstid så betyder det att man MÅSTE betala tre månaders hyror efter uppsägningsdatum - oavsett om man är kvar eller inte - men det kunde hon inte greppa. Tydligen så var hennes skalle till och med ännu fetare än hennes hy så det där gick aldrig in.

Jag märkte rätt tidigt att det inte funkade med mupparna som hyrde av mig så jag blev tvungen flytta tillbaka till Sthlm och blev inneboende med min bror några månader. Flisan fick flytta hem till föräldrarna, eftersom bror är allergisk, och där förälskade hon sig i min far så där är hon kvar - trots att jag givetvis saknar henne varenda sekund av varenda minut varenda dag, hela tiden!! Jag gjorde ALLT jag bara kunde för att hjälpa idioterna få ruljans på salongen, men det var som att försöka coacha två sengångare till effektiva hundrameterslöpare - det vill säga omöjligt. Under tiden var jag tvungen hitta alternativa sysselsättningar medan jag levde i den naiva förhoppningen att sengångarna när som helst mirakulöst skulle förvandlas till duktiga sprinters så jag skulle kunna åka till USA. Jag hann bland annat med att spela in ett pilotavsnitt till en serie där jag och min skönsjungande väninna skulle intervjua ett antal personer vi var nyfikna på. En solig sommardag begav vi oss sålunda tillsammans med en filmare ut till mångsysslaren och levnadskonstnären Nalle Knutsson för att spendera förmiddagen i hans grandiosa våning i Blåsut samtidigt som vi dokumenterade det hela. Det var en minst sagt intressant dag, men tyvärr lades projektet på is så omvärlden gick miste om "Nalles show 2" - men vi hade vansinnigt kul i alla fall!! :-D

Resten av sommaren 2010 fortsatte med diverse galna upptåg och mycket festande tillsammans med mina fantastiska vänner. Den går helt klart till historien som en av de roligaste i mitt liv! Men sen kom hösten och jag blev intensivt uppvaktad av en man som jag mött på internet och blev förälskad. Jag tyckte dock "Danny Boy", som han kallade sig, verkade lite för bra för att va sann redan från första början. Han sa och gjorde precis allt som män bara gör i filmernas förtrollade värld och nu i efterhand kan jag självklart se att det hela var en inövad och välrepeterad rutin han kört otaliga gånger på otaliga kvinnor...! Trots att han var så intensiv och hela tiden upprepade att han ALDRIG känt så starkt för någon som han gjorde för mig hade jag känslan att nåt inte riktigt stämde med honom och vad han berättade om sitt liv. Där fanns lite för många frågetecken, lite för många luckor, och dessutom var han ju så extremt PÅ och ville rusa fram i hundranittio...! Bara efter en dryg månads bekantskap friade han till mig och sa att han varit och tittat på ringar - vilket, trots att jag tyckte det var lite gulligt att han var så enormt kär, kändes skrämmande. Han ville dessutom att vi genast skulle försöka skaffa barn (fast han redan hade två döttrar från två olika äktenskap, men dom hade han så gott som ingen kontakt med) och jag kände som sagt djupt inom mig att något var väldigt fel. Exakt hur fel hade jag ingen aning om förrän han ca 3,5 månad in i förhållandet visade sitt riktiga jag och misshandlade mig och slog sönder min nya dator. Vid det laget hade det framkommit att han är en gravt alkoholiserad drogmissbrukare och dessutom sjukligt svartsjuk. Han lovade mig att söka hjälp för missbruket men istället misshandlade han mig i ett vansinnigt svartsjukeutbrott. Efter att jag kastat ut honom kom det fram att drogerna och svartsjukan var några av hans minsta problem: han är nämligen klinisk psykopat och har suttit inne flera år för att ha misshandlat sin första fru och dotter (som inte ens var 1 år fyllda vid tillfället!) så svårt att båda hamnade på sjukhus...!! Men det här är långt ifrån allt: han har dessutom drogat och våldtagit kvinnor när han jobbade som ordningsvakt på krogen, suttit inne flera år för kokainlangning och kontokortsbedrägerier, misshandlat precis varenda kvinna han haft någon som helst relation till, sol-och-vårat ett otal kvinnor och till följd av detta har han skulder på hundratusentals kronor (behöver jag ens nämna att han är mytoman och tvångsmässigt otrogen??), men det värsta av allt är ändå att jag hört rykten om att han förgripit sig sexuellt på barn (vilket inte skulle förvåna mig ett dugg om med tanke på vad han bevisligen är kapabel till)...!!!! Mysig kille va???!! :-S

Nå vad har vi nu lärt oss av allt detta? Om det ser ut som en anka, går som en anka, låter som en anka och luktar som en anka, så ÄR det med all sannolikhet...just det: en anka! Dessutom: GUT FELLING NEVER LIE!!! (Och nästa gång ni blir förälskad i nån som uppvaktar er på internet: begär ett utdrag ur kriminalregistret INNAN ni släpper in dom i ert hem...!!)

Fortsättning följer............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar