tisdag 7 april 2009

VÅÅÅÅR, kladdkakor och annat som gör livet underbart! :-D

ÄNTLIGEN har solen och värmen kommit till detta vårt avlånga land, och som vanligt lever alla upp efter en lång grå dvala. Dags att plocka fram solbrillorna, vaxa benen och ta en soldusch för nu är det vååååår!! :-D Hade det alltid varit (minst) så här behagligt i Sverige hade jag aldrig velat flytta härifrån. En vacker dag, när jag är ekonomiskt oberoende, ska jag leva mitt liv i Stockholm från mitten av april till mitten av september och bara njuta av den svenska våren och sommaren, för den är verkligen helt UNDERBAR!!

En annan sak som är underbar är kladdkaka. Jag måste erkänna att jag är något av en expert på kladdkakor och den här gången har jag överträffat mig själv. I ett ögonblick av gudomlig inspiration slängde jag ihop vad som eventuellt kan vara världshistoriens absolut godaste kladdkaka någonsin!!! Den innehåller mörk pistagechoklad bitar och valnötter - behöver jag säga mer...! (Livsfarligt, särskilt i kombination med gammaldags vanilj gräddglass!!) :-P




(Inte min kaka, men väldigt lik...!)


Och det här är väl jag om jag inte slutar svulla snart...!! ;-D





Ytterligare en fantastisk grej som jag (åter)upptäckt är tv-serien LOST. Köpte boxen med första säsongen för nåt år sen och började titta på den, men såg av någon anledning aldrig klart den. Här om kvällen började jag och Robban kolla på den igen, och nu är vi fast...!! Igår snittade vi nog en 5-6 avsnitt skulle jag tro, och vad som är underbart är att efter vi är klara med den här första säsongen har vi fortfarande massor kvar!! Som att ha ätit en första liten del av en gigantisk supersmarrig kladdkaka och veta att man har ett nästintill outtömlig förråd...! :-D

Nä, nu kan jag inte sitta här å häcka framför "dumburken" och drömma om kladdiga kakor längre. Känner att jag måste krama katt en stund och sen är det dags att gå lägga mig... Är det inte helt fantastiskt att det finns så mycket kärlek i en sån liten kattkropp??!! :-D Jag ÄLSKAR verkligen det här lilla underbara pälsdjuret - hon är min allra finaste lilla hjärte(s)katt!!!




Livet är rätt skönt just nu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar