onsdag 9 december 2009

IT'S ALIIIIIIIIIIIIIIIIIVE....!!!

Herre gud va länge sen jag var här...!!! :-O

Och vad har hänt sen sist då? Inte mycket eller...? , precis som vanligt i mitt liv så händer det ALDRIG något särskilt...!! ;-D *asg* Men vi kan ju ändå ta en liten snabb re-cap på något av det som försiggått in the life of Ace sen sista inlägget:


MAJ:
Någon försökte bränna ner huset jag bor i och det blev värsta pådraget, eldslågor som slog ut ur restaurangen på bottenvåningen och hela baletten, men tack gode gud (och tack vare mitt och Robbans rådliga ingripande) blev ingen skadad!
Godisbutiken, som även den ligger på nedre plan i vårt hus, blev kort där efter utsatt för rån - två gånger - varpå polisen gick runt och ringde dörr för att fråga om vi sett något misstänkt.
JUNI:
Min fd kollega bestämde sig för att hon hade fått nog av pressen det innebar att vara egen företagare, gav upp och gick tillbaka till att bli vanlig arbetare istället.
I slutet av månaden drog jag tillbaka till Los Angeles för att leva loppan med min LA-crew, och "I(ve) had the time of my life", som Bill Medley och Jennifer Warnes skulle ha uttryckt det!! :-D


JULI:
Åkte upp till Norrland och träffade släkt och vänner, jobbade och hade skoj i Sthlm.








AUGUSTI-SEPTERMBER:
Dessa månader dominerades tyvärr till största delen av en extremt envis lunginflammation, som inte ville ge med sig helt förrän i slutet av oktober.
OKTOBER:
Renovering av salongen! Nytt! Nytt! Nytt!!! :-D
NOVEMBER:
Comeback i gymmet - hade tappat 7 kg sedan sista vägningen i juli och har en låååång väg tillbaka, men skam den som ger sig...!
DECEMBER:
Hittills har månaden börjat bra. LA-planerna börjar ta konkret form och hälsan verkar stabil. Det mest intressanta som hänt var nog ett besök på den gamla strippklubben Kino förra veckan - det blev en väldigt skoj kväll i goda vänners sällskap, även om "showen" inte riktigt höll Vegasklass om man säger...! ;-D *asg*
Sammanfattningsvis kan man väl konstatera att det gångna dryga halvåret sedan sista livstecknet från mig här på bloggen har gamla vänskaper rostat sönder och nya tagit form. En epok går i graven och jag beger mig ut mot nya spännande äventyr i det stora landet i Väster!
Ska försöka se till att det inte går ytterligare ett halvår innan nästa inlägg...
Sov gott - stort som smått!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar